onsdag 3 september 2008

Hardcore Live 1982

Nu är det höst igen och i dag börjar jobba efter två månaders ledighet. Jag har laddat över den här gamla tejpen till min mp3-spelare. Fungerar nog bra på Öresundståget. En liveinspelning från Munkhagsgården i Linköping 24 april 1982. Kassetten gavs ut av Really Fast och var deras andra utgåva.

VA Fanx Hard core live 82
Kurt I Kuvös 1, Arne Weise 2, BSS 3, I'm ok 4, Sorgeö Fight Back 5, Krig Nasty Boys 6, Stilla natt 7, Hjälten Gift 8, Vi hatar Destroy 9, Polen är bara början 10, Fuck off 11, Politiskt kaos 12, Jag är en soldat 13, Snutstat -82 Dist 14, Vägra värnplikt 15, Spel djävlar 16, Nazi skinheads Fight Back 17, Poga

6 kommentarer:

Toxik Boys sa...

great blog
I like this rarities
thanks man, thanks

Anonym sa...

Ha ha fan den här kommer jag ihåg. Undrar om jag har något ex där hemma. Fight Back var för övrigt mitt första d-dakts band. Jag spelade gitarr. Andra medlemmar var Viktor på sång, Pjutten(från Dist) på bas och Hippa(Low Riders mfl) på trummor. Viktor var riktigt galen. Stor och med hel skägg stod han och visade röven och skrek att alla skulle börja poga. Vad jag minns backade alla så att de stod längs bak i lokalen.

Texten till Poga:
Fan vad ni är fula där ni stor och glor. Har ni kleta lim under era skor? Ref: Börja Poga.

Mikael Sörling sa...

Crucified: Thanks.

Peter: Det bästa med att blogga är att få sådana här kommentarer. Jag visste inte alls att du lirade i Fight Back, coolt! Och poga-texten är ju helt lysande. Vilket band plockar upp den nu?

So What ! sa...

Äntligen en kabel från stereon till datorn och kasseten med Dom Intelligens Befriade är på burken..bara köra på med Little Boy ,Maktmissbruk mm.den är fan så jefla bra nu ochså... =)

Mikael Sörling sa...

Leppe: Den är grym. Jag har inte lyckats rippa min kassett än så släng upp din på So What.

So What ! sa...

ja det har jag nu gjort (för första gången) så hoppas det funkar bra... http://leppe.blogspot.com/