söndag 5 april 2009

Istället för Barnjournalen - Nisses Nötter

Nisses Nötter
Hammerhill holocaust 83-85 (Farmhouse) cd

Jag sitter länge och bara tittar på bilderna i bookleten. Och jag tänker "shit, vilka små gluttar, vilka jäkla små gluttar, och shit vad coola dom ser ut, coola små gluttar."
Tre 12-åringar och en 13-åring. Hasse, Hansi, Nico och Tommie var bara barn när de sparkade igång Mums Gonorré i april 1983. Några månader senare blev de Nisses Nötter (men hann med namnet Spik i Bajjan 69) och spelade i den kassetten "Knäckta nötter", som Ägget gav ut 1984. Och det är den inspelningen som ligger till grund för den här sammanställningen som amerikanska Farmhouse gett ut.
Det är en helt okej dokumentation som även innehåller några liveinspelningar. Jag har aldrig varit något större fan men har svårt att inte charmas av småttingarnas råpunkloskor som "Pissefjång", "Kungen" och "Krossa NRP". Men den stora behållningen är bilderna - jäklar vilka små gluttar!

Favoritspår: Krossa NRP, Pissefjång, Kungen

4 kommentarer:

Anonym sa...

skitbra inlägg, hade ingen aning om att dom fortfarande fans. håller med till hundra procent, man kan inte låta bli att falla för dom när man ser hur små dom är(var)! fast sen så tycker jag ju också att dom faktiskt var stengrymma

Anonym sa...

Förutom CD:ns 27 låtar så innehåller den även en live Video från 1993!

Anonym sa...

Snälla, jag ber dig! Lägg ut denna så att vanligt folk kan ladda ner!
Oi Oi Oi från Bohuslän.

Anonym sa...

Snälla! Lägg ut denna så vanliga hederliga punkare kan ladda ner! Ber dig. Oi Oi Oi från Bohuslän.