torsdag 4 november 2010

Stick & Brinn gör det med charm

Stick & Brinn
Håll käften. Knäpp västen. Köp Kir för resten (Blängkärring) cd

Jag ler bara jag tänker på det här bandet. Fjolårsdemon var en succé, spelningen i Malmö i våras var toppen och debutalbumet har snurrat ganska ofta. Jag gillar Stick & Brinns hetsiga hardcore i den gamla skolan, glimten i deras ögon, hipster-looken, ironin och att de omformulerar Outlasts "Positive hardcore" till "Negativ hardcore". För ett par månaders sedan kunde jag inte sluta lyssna på "Håll käften. Knäpp västen. Köp Kir för resten" (världens bästa titel om du frågar mig), i dag lyssnar jag inte lika ofta men plattan får mig fortfarande att le.

Favoritlåtar: Negativ hardcore, När jag var grabb, Blängkärring, Vad lider du av?

1 kommentar:

dan sa...

gjorde inte scumbrigade det där med neagtive hardcore för tio år sen på nån t-shirt? eller är jag ute å cyklar.