tisdag 2 november 2010

Splitside smakar fortfarande bäst i små portioner

Splitside
This shinking ship (Knuckle ride) cd

När jag recenserade Splitsides debutalbum för drygt två år sedan konstaterade jag att skivan var alldeles för lång. Blekingepunksen hade packat in 19 låtar på runt 50 minuter och det var svårt att hålla intresset uppe. Jag gav dem ett råd, det löd - less is more. Men lyssnade de på mig. Icke. "This shinking ship" klockar in på dryga 50 minuter den här gången. Och det fungerar inte den här gången heller. Splitsides Anti-Flag/Rancid-sniffande är inte oävet, jag gillar plattan i omgångar, men materialet är inte tillräckligt starkt för att göra sig gällande under en hel timme. Tummen dock upp för schysst attityd och bra texter .

Favoritlåtar: El Sepulturero, To: Jimmie, It's over

Inga kommentarer: