söndag 14 november 2010

Sista Sekunden åldras utan tvekan med stil

Sista Sekunden
Åldras med stil (Fight for your mind/Instigate) cd

Jag har så här sex månader senare fortfarande på näthinnan hur Sista Sekunden formligen ägde KB den där kvällen i maj och hur stora delar av publiken öppnade famnen och bara röjde. Redan då gillade jag de nya låtarna som presenterades och efter att ha levt med "Åldras med stil" sedan den där kvällen kan jag konstatera att det är svårt att tröttna på den. Malmöpunkarnas tredje fullängdare är mangel och melodier på samma gång, tajt som fuck och allsångsvänlig - dessutom Dempe är kung bakom mikrofonen. Sista Sekunden åldras utan tvekan med stil.

Favoritlåtar: Min stad, Att åldras med stil, Sista punkaren i Sverige, Min stad, Det nya fenomenet fildelning

Inga kommentarer: