lördag 12 september 2009

Übercoolt ibland - ospännande ibland

Kamikatze
Falling Down (Dirty faces) cd

Jag sprang på Kamikatze av en slump på nätet för några år sedan och blev smått förtjust i bandets slamriga debutalbum "Knit and trash". Nu är katterna tillbaka med ett nytt album som jag lyssnat ganska mycket på, utan att riktigt få grepp på den. Kamikatze skriver i sina bästa stunder bedårande punkpärlor som i min lilla värld låter som en übercool mix av X-Ray Spex och Raped Teenagers, men jag lovar att den insatte snarare namedroppar amerikanska KBD-band. Men varenda gång jag lyssnat så har jag blivit ganska mätt efter sex-sju låtar och med den mättnadskänslan upplever jag Malmöiterna som ett ganska ospännande arty-farty-punkband. En miniplatta hade i mina öron nog gjort susen.

Favoritlåtar: I'm dreaming, Daydreams, Falling down

Inga kommentarer: