söndag 6 september 2009

Troublemakers glöder fortfarande

Troublemakers
Made in Sweden (Svindel) cd

Jag tror det är sex år sedan jag sist hörde ett album med Troublemakers. Plattan hette "Kleptoman" och jag vill minnas att jag inte föll stenhårt för den - kommer dock inte ihåg varför. Jag har ju annars alltid gillat det här Klassiska (japp, i det här fallet kör jag med versalt k) Göteborgsbandet och "Made in Sweden" ändrar inte på det. Redan i inledande "Handgranat" är det som om jag stött på en gammal bekant och när avslutande "Made in Sweden klingat av" känns det som om vi aldrig varit ifrån varandra. Troublemakers är fortfarande punkrock'n'roll med glödande attityd och när Blomgren tar ton så lyssnar man. Bra som f-n.

Favoritlåtar: Handgranat, Min egen revolution, Elvis och jag

Inga kommentarer: