torsdag 28 maj 2009

Svinstian #9




Från Close-Up Magazine #13 (februari 1995)

En helt fantastisk svinstia måste jag säga. Jag inför betygsystemet i Close-Up (men det kommer att dröja innan andra delar i tidningen följer efter) och ger Retaliation den första X:an för den magiska kassetten "Devastating doctrine dismeberment. Det betyget håller än i dag. Retaliation-tejpen är en av de tio bästa jag hört - någonsin. Jag tror att ett dussin kassetter fick X i betyg under åren, inte så många med andra ord. Candysuck kanske kunde ha fått det också. Jag tycker fortfarande mycket om den kassetten. Aktivt Kols anti-Ultima Thule låt tycker jag fortfarande om och jag diggar även den där låten om att det är enklare att köpa knark än korv i Eskilstuna. Jag skulle gärna vilja höra Yashmak från Jönköping igen.

Noterat:
* Jag börjar recensionen av Fat Parrots demo "Demokratilt..." med ett långt Tage Danielsson-citat och slår sedan fast: "Jaha, och vad har nu detta med musik att göra - inget." Men jag gillade citat då och jag gillar det nu. Och Tage var ju Linköpings-grabb och Fat Parrot kom ju från Linköping, så helt ovidkommande var det nog inte. Dessutom är mellanrubriken "Vita lejon" härligt långsökt...

* Jag kallar en stor svensk artist, helt utan anledning egentligen, för hallick och mysfåne. Med tanke på hur kvällspressen fungerar nuförtiden hade ju den hatattacken varit löp-stoff i dag.

* Jag minns fortfarande hur äckligt jag tyckte det var när jag såg vad Demons hade klistrat på sin kassett - ett kycklingben, dessutom var brevet kryddat med någon illaluktande sörja. Jag glömmer er aldrig.

* Jag undrar vad Tobias Lejdeby gör nuförtiden.

1 kommentar:

Claes sa...

Tobias kränger däck...
http://www.blocket.se/vi/21230269.htm