måndag 27 februari 2012

Thåströms bästa

Poptidningen Sonic listar Thåströms 50 bästa låtar i nya numret. 10-i-topp såg ut å här: 1, Kort biografi med litet testamente 2, We're only in it for the drugs part 1 3, Miss Huddinge 1972 4, Vad ska du bli? 5, Alltid rött alltid rätt 6, Kriget med mig själv 7, Brev till 10e våningen 8, Fanfanfan 9, Beväpna er 10, En vacker död stad. Helt suverän nörd-läsning. Jag satt med i panelen och min 10-i-topp såg ut så här. (OBS: Det är mycket möjligt, för att inte säga troligt, att listan sett annorlunda ut om jag gjort den i dag.)

1, Beväpna er (Ebba Grön)

2, Scheisse (Ebba Grön)

3, Främling överallt (Thåström)

4, 2000 ways of getting drunk (Peace love and pitbulls)

5, Alltid rött alltid rätt (Imperiet)

6, Kaospassageraren (Thåström)

7, Skjut en snut (Ebba Grön)

8, Rasera (Imperiet)

9, En vacker död stad (Thåström)

10, Turist i tillvaron (Ebba Grön)



Nästa vecka Malmöspelningarna. Längtar!

2 kommentarer:

Ali sa...

Var det inte Fjodor som skrev "Beväpna Er" ? Har för mig att jag läst det nånstans.

Mikael Sörling sa...

Alldeles riktigt, Ali. Å andra sidan känns ju Ebba-låtarna som just Ebba-låtar.