torsdag 5 januari 2012

Left in ruins smakar bäst i små portioner

Left in ruins
Sound of defeat (Torture garden pictures) cd

Sanningen är inte alltid rolig.
Denna gång gav den mig snyting jag sent ska glömma.
Eller för att citera Slöa Knivar ”Jag pallar ente”... 39 låtar turbomangel i Left in ruins skola. Hur faan gick det till? Jag kanske inte skulle ha vikt en kväll i veckan åt Så mycket bättre eller följt med på den där Winnerbäck-konserten.
Sanningen är den att jag inte har klarat av den här cd-sammanställningen rakt av en enda gång, och jag har försökt många gånger.
Jag är lika chockad som du. .
Med det sagt, vill jag absolut poängtera att jag fullständigt dyrkar Left in ruins – i mindre portioner. Fjorton låtar ”Ensam hatisk psykstörd” sitter som handen i chipspåsen. Det är brutalt bra. Men sedan behöver jag en paus för att klara av nästa fjorton vidunder som tidigare var utgivna på split-lpn med Mrtva Budocnost. Och efter ytterligare ett avbrott låter jag ”Fertilizing the soil”-sjuan få blomma ut.
Då pallar jag.
Sanningen är tuff.
Nästan lika tuffa är Lunds Left in ruins.

Favoritspår: Att inse att man har haft fel i hela sitt liv, Gammal trött och bitter, Drukna i förödmjukelse, Jag är en lögn

Inga kommentarer: