onsdag 8 september 2010

Vicious Rumours bättre än någonsin

Vicious Rumours
The rarities... farticus (PST) cd

Jag förstod inte hajpen på nätet det avslöjades att svenska etiketten PST skulle ge ut en platta med gamla brittiska oi-bandet Vicious Rumours. Londongänget gav ut några plattor på 80-talet men det var inget som fick mig att höja på ögonbrynen (förutom klassiska ”This is your life”). Vicious Rumours var inte alls i närheten av storheter som 4-Skins, Business och Blitz.
Jag blir därför riktigt förvånad när jag upptäcker att ”The rarities... farticus” är en utmärkt platta, som innehåller låtar från 2000-talets början, i samma anda som just exempelvis 4-Skins men jag kan också ana Abrasive Wheels-ande här och där. Är du sugen på en hård platta med smak av 80-talet ska du absolut undersöka den här coola PST-utgåvan.

Favoritlåtar: G.Y.K.D., Here we go again, Old, but not dead

Inga kommentarer: