måndag 25 juli 2011

Svårt lägga Makabert Fynd åt sidan

Makabert Fynd
S/t (Skrammel) LP

Det är svårt att inte gilla det här vackra hardcoregänget från huvudstaden. Under ett flertal år har Makabert Fynd levererat råpunk på ett storstilat sätt och i min lilla värld har jag ofta tänkt på Totalitär när jag lyssnat. Inte bara för att Poffen fortsätter att skrika som ingen annan (och tillsammans med Mattis blir det överjävligt bra), utan för att manglet och texterna känns intelligent, som Totalitär alltid gjorde.
Det här är bandets tredje fullängdare och den är inspelad i Evil Grill-studion vilket borgat för bra ljud. Makabert Fynd dunkar in elva låtar av yppersta klass på "S/t" och jag har haft svårt att lägga skivan åt sidan. Jag är ganska övertygad om att den kommer att fortsätta att snurra ganska mångra varv till.

Favoritspår: Mörda på ackord, Gubbklimakteriet, Faan

Inga kommentarer: