tisdag 22 december 2009

Rapport Lögnhalsmottagningen: "Vår första ep såldes för alldeles för mycket pengar på Tradera"

Hallå där, hur var 2009 för Lögnhalsmottagningen?
- Det var som ett helt vanligt år för oss, vilket innebär att vi inte gjort något speciellt som har med Lögnhalsmottagningen att göra. Det som hänt är väl i princip bara att vi spelat in elva nya låtar, och eftersom jag har begåvats med Sveriges sämsta mikrofonteknik så har jag spelat in sången på låtarna sju gånger nu för att försöka tillfredsställa Stewarts strävan efter perfektion, säger Martin (sång).

Roligaste/konstigaste anekdoten från årets som gått?
- Roligaste händelser 2009 var att Stewart fick sin andra dotter, jag fick reda på att jag ska bli pappa och vår första ep såldes för alldeles för mycket pengar på Tradera.

Vad händer 2010?
- Vi släpper en ny ep på det anrika amerikanske bolaget Local Cross och jobbar vidare på vårt konceptalbum om varats förgänglighet och allt annat som hänt sedan Steve Ignorant bestämde sig för att uppträda som Crass ihop med ett nyskapande metalband.

Till sist: Årets musikupplevelse - vad var det?
- Eftersom jag inte har så långt minne så säger jag The Sonics i Göteborg för några veckor sedan. Gammal är äldst och ska så förbli.

Inga kommentarer: