torsdag 22 oktober 2009

Högljudd och anskrämlig punkblues

Left Lane Cruiser
All you can eat (Alive) cd

Sugen på stökig och oborstad punkblues. Spana då in übercoola Indiana-duon Left Lane Cruiser och albumet ”All you cant eat”. Jag lyssnade på skivan första gången i bilen längs E6 på väg till jobbet. När jag var framme ville jag inte gå ur bilen. Jag ville att Freddy J IV och Brenn ”Sausage Paw” Beck skulle ta med mig tillbaka till norra Mississippi igen. Jag trivdes så mycket bättre där än i ett grådaskigt Helsingborg. ”All you can eat” är proppad med högljudd och anskrämlig blues i samma anda, åtminstone i mina ovana öron, som exempelvis Bob Log III. Left Lane Cruiser har tydligen gett ut ett album tidigare, ”Bring 'yo ass the the table”, den ska jag leta upp nu. Men först måste jag lyssna på ”All you can eat” än gång till.

Favoritlåtar: Crackalacka, Hillgrass bluebilly, Broke ass blues, Hard workin man

Inga kommentarer: