måndag 9 februari 2009

Feber

Den senaste tiden har det varit ganska sparsamt med inlägg.
Orsak - däckad av ett otäckt virus.
Och då pratar jag inte om nya Cannibal Corpse plattan "Evisceration plague" som jag spisade rejält innan jag åkte på dagisförkylningen. En lysande skiva, naturligtvis. Cannibal Corpse är som vanligt sjukt brutala men lyckas ändå få mastodontmanglet att svänga. Det är infernaliskt skickligt utan att bli musikteori. Jag älskar dom fortfarande.

Och som grädde på moset kom nya numret av Close-Up Magazine med en välskriven artikel om mina favoritkannibaler, men lite kort - jag tycker nog Jonn Jeppsson (landets bästa musikskribent) hade kunnat få lite mer utrymme. Annars en hel del kul läsning om Hanna Hirsch, Amebix (som otroligt nog har återbildats), Mastodon och Nimas krönika. Cannibal Corpse vann för övrigt inte soundcheck, det gjorde Napalm Death med "Time waits for no slave". En ruskigt bra platta det också. Kolla upp dem båda!

Inga kommentarer: