söndag 9 november 2008

Hives Happy Farm-hyllning













Jag fick det här mejlet från Cow Mag-Ted för ett par dagar sedan:
"I morgon lägger jag upp en gammal intervju med The Hives på hemsidan. Den är från 1996 och kanske den första de gav. I och med detta ska jag även lägga upp en låt från ett kassettband som jag kom över 1994 som innehåller en livekonsert med The Hives i Fagersta. Det är några låtar som jag har digitaliserat för några år sen och helt glömt bort tills nu. Du får en förhandslyssning på The Hives som spelar Happy Farms gamla dänga "Vi lever" (Som i och för sig är en cover på Bizex B). Då hette de bara "Hives", efter att ha bytt namn från "Pineapple". De repade på samma ställe som jag gjorde då."
Ted skickade dessutom med en mp3:a med Hives Happy Farm-tolkning. Det visade sig vara en fullständigt briljant liveversion. Nu finns den upplagd här. Grattis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena, skriv gärna en recension av Argy Bargys nya.
Jag väntar den levererad i dagarna. Jag väntar mig enormt mkt efter förra mästerstycket.

Unknown sa...

Var fan hittar man Hives-låten på sidan?

Mikael Sörling sa...

David:

Klicka på "nytt" uppe till vänster, sedan The Hives-intervjuen, scrolla ned, klicka på den röda texten. Voila - en punkklassiker.

S.
Jag ska försöka hinna med det. Bra platta.

Anonym sa...

fick ab´s nya idag.
Satanaa fina krejer.

Antagligen årets platta.

keep up the good work!

Anonym sa...

Fan va grym :) Pigs In Space sjuan är ap-fet.